fredag 2 juni 2017

Det hade varit en ännu bättre idag om…





… temperaturen hade motsvarat solen och den blåa himlen – 13,5 grader är aningen klent.

… bilen som jag lämnade på verkstan igår hade varit klar idag. Det var den inte.

… jag hade handlat igår, då jag fortfarande hade en bil som transportmedel. Att använda maken som packåsna idag kändes aningen taskigt.

… maken inte hade tappat sin insulinampull i golvet, där den gick sönder. Kan lova att denna hormon luktar väldigt, väldigt illa. Tur dock att fadäsen inträffade här hemma och inte på restaurang.

… den där gula geggan (pollen) som har en konstig förmåga att inte bara täcka hela balkongen utan även halva lägenheten äntligen skulle avta. Hatar att dra fram dammsugaren dagligen.

… jag hade hittat en passande väska till min nya jacka, vilket jag alltså inte har gjort.

Roligare än så här blir det inte.

Det här inlägget är mitt 93:e bidrag till Blogg 100. 93 down, 7 to go.

PS. Bilderna som jag tog för två dagar sedan har ingenting med inlägget att göra. De föreställer en väldigt dramatisk kvällshimmel över Täby. Figurerna på foto 3 kanske passade på att landa på min hemmaplan medan maken studerade himlen och jag lyftkranen;-) DS.

21 kommentarer:

nalta norrland sa...

Alla dagar är inte perfekta, tyvärr, men det är väl det som är livet.

Anders W sa...

Snyggt färgtema!

Kolonilotta sa...

Pollen är jag otroligt less på också.
Får spola av terassen med vattenslang för atf få bort allt vidrigt gult. Och piska dynor till förbannelse. Men det borde väl var över snart?
Hoppas morgondagen blir mer lyckad för er båda! Vädret blir tyvärr inte det! :(

Geddfish ♥ sa...

Även om bästa dagen är här, så kan alltid ännu bättre dagar behöva komma.
Jag har faktiskt en lyftkran i min blogg idag, och det tack vare dig.
Nu lägger jag huvudet på kudden och drar upp duntäcket, så natti. Gott att sova!

Ditte sa...

Inte så roligt att vara med om dessa händelser förstår jag, men jag log när jag lste inlägget. Med humor kommer man långt. Och ibland häder det som är oönskat-
Önskar dig en bättre dag i morgon med bil som är klar och att du hittar en väska. Kanske är det även då varmare och minder pollen.
Njuter nu av en vackert rosa himmel, det är ljust ute och vi laddar inför morgondages vernissage.
Härliga bilder och du fick ju med en lyftkran dessutom.

Anni sa...

Hela min trädgård är gul av pollen, men det fotograferade jag inte ;-)

Nä fy sjutton, idag var det minsann kallare än det såg ut. Nu får solen sluta luras! Men himlarna var fina.

Ama de casa sa...

Vill bara visa att jag KAN vara uppe lite längre nån gång ibland. Återkommer imorgon när jag faktiskt orkar läsa inlägget... ;-)

Nu - direkt i säng! :-D

Anki sa...

Mycket som kunde ha varit bättre ... idag är en ny dag och förhoppningsvis blir den bättre på alla sätt! Tjusiga bilder från häromdagen!
Såå sent var det väl inte - 21:40... jag brukar inte lägga mig före 22 i alla fall :)
Önskar dig och maken en fin Pingst!

FREEDOMtravel sa...

Waow! Vilken himmel! Fantastiskt! Och pollen ... ja vattnet runt hela båten (och vardagsrumsgolvet!) är täckt ...

Eva Trillian sa...

Skönt att veta att det kommer bättre dagar :) för det gör det!

Ama de casa sa...

Oj... Typ en inverterad glad-måndag. Lite omvända världen här, en glad måndag och en taskig fredag. Men då kan det ju bara bli bättre nu då :-)

Jag tror inte du behöver nån ny väska, den du har matchar säkert superbra.

Ha en toppenbra och glad lördag nu!
Kram

Steve sa...

Det är för väl att de finns både bättre och sämre dagar.

Första bilden är grym. Och då menar jag grym.

Emma, Sol som sol? sa...

Så du hade också en sådan dag i veckan ...

nalta norrland sa...

svar Med tanke på att läkare + sjukgymnast för ungefär 3 - 4 år sedan gav mig bara ett par år till utan hjälpmedel som rullstol så känns det ju ändå bra så länge jag kan vara så pass aktiv som jag ändå är.

Jag vet faktiskt inte varför jag skulle till Sjukstugan för provtagning, frågade sköterskan på labb som stack mig å hon visste inte varför... det togs ett par rör till förutom de två kreatin & kalium,
frågan är ju vad läkaren - som jag icke har träffat - har kommit på.

Jag hoppas Du har en bättre dag idag med sol å värme :)

Days by Johanna sa...

Så fina bilder och ja 13 grader är lite klent, var tog sommaren vägen? :)

Haha ja precis, man bara måste fotografera maten, speciellt när man inte är ute och äter så där värst ofta... haha... :)

Ja åke tar otroligt fina bilder,

Susjos sa...

Nej, alla dagar är inte lika roliga.
Att tappa insulin i golvet som går sönder...inget vidare, men det kunde som sagt vara värre.
...t.ex att springa Stockholm marathon idag, sitter just nu framför TV:N och ser alla fantastiska människor springa in i mål...hua va duktiga de är!

...att handla utan bil är inte kul. Jag tog cykeln ner till "mallet"idag, men måste ju bära varorna en bit...helt slut i armarna....!

Nåja, det är lördag och pingstafton, så det finns hopp om en fortsatt trevlig dag! Kram!

Maria sa...

Du hade verkligen inte dina rosaskimrande glasögon på när du skrev detta inlägget. Du lyckades ändå "gnälla" med humorn i behåll- det är en himla bra egenskap!
Kram ❤

KaJsaLisa sa...

Men mitt i allt elände fick du till ett par snygga himlar. :)

Annette sa...

Väldigt läckra foton! Särskilt den där lyftkranens arm sträcker sig ut i bilden. Apropå tredje bilden med PoP-figurerna i nederkant har de tydligen blivit en riktig hit, även bland vuxna. Märklig trend.

Husbilen-Ellen sa...

Tänk att vi har fokus på så olika saker. Lennart ser ofta bilar, traktorer eller något annat med motor, när jag ser blommor eller fjärilar.

Stare Ström sa...

Det är såna dagar som man inte vill ha i repris!